31 de gener, 2009

El minúscul univers del conductor barceloní

Poques coses preocupen més a un especímen típic del regne bananer dels voltants de la ciutat de Barcelona que el fet de ser obligat a deixar de matar a la meitat de persones que moren en accidents de trànsit a l'àrea metropoloitana i a fer, de passada, un servei a la seva comunitat contaminant menys.

L'especímen típic del regne bananer té un cotxe que constitueix la part central del seu minúscul univers els límits del qual no van gaire més enllà de les seves activitats del cap de setmana (mirar futbol i/o borratxeres segons el seu estat civil).

La reducció de velocitat a les vies d'entrada a la ciutat de Barcelona és sens dubte una mesura del tot civilitzada. No és, evidentment, cap idea d'en Joan Saura sinó el seguiment d'una directiva europea per reduir la contaminació i els accidents que ja fa força temps que se segueix a diverses ciutats europees (96/62/EG).

Els efectes en la sinistralitat han resultat absolutament evidents. Només per això tohom, en un país civilitzat, ho hauria de celebrar.

Respecte la contaminació de l'aire, es detecten millores del 5% en contaminants com els òxids de nitrògen en totes les ciutats on s'ha fet una reducció dels 100 km/h als 80 km/h. En el nostre cas las reducció és probablement més alta ja que pocs eren els vehicles que circulaven anteriorment a 100km/h o menys.

Pel que fa al futur control de flux és prou clar que implicaria una millora dels temps en els recorreguts en hores punta.

Per contra, personatges mafiosos i d'afany populista poulista com l'Artur Mas i en Joaquim Nadal alimenten el sentiment cavernari del conductor barceloní i s'oposen a la raó.

Es pot ser més indecent?